A partir del divendres 30 d'abril TV Costa Brava començarà a emetre la sèrie documental "Destresa marinera. Sobre l'art de fabricar i reparar arts i ormeigs de pesca". Els capítols es retransmetran tots els divendres a les 8 del vespre, després de l'informatiu del canal. El primer d'ells, dedicat a la fabricació de nanses, estarà precedit per una connexió amb directe amb Raül Mata, tècnic del Museu de la Pesca i coordinador del projecte, el qual explicarà els motius de la seva execució i la importància de preservar i difondre els oficis tradicionals de la mar.

Destresa marinera

"Destresa marinera" està format per set càpsules audiovisuals de caràcter documental que mostren els sabers, habilitats i experiències de set persones vinculades directament amb l'ofici d'armar, confeccionar i reparar xarxes i nanses. Els capítols són:

Paco Pi. Nanses

Salvador Fortuny. Bou d'arrossegament

Mohamed Hajji i Lluís Rodríguez. Xarxa de teranyina

Ricard Déu. Tresmalls

Josep Llàtzer. Palangre

Ramon Guzman. Soltes

Carme Àvila i Neus Serrano. Xaxes

Aquesta sèrie vol posar en relleu la importància dels oficis mariners, més enllà del de pescador, per la indústria de la pesca, especialment pels ormeigs. De fet, són oficis en regressió a tot el litoral català, ja que cada cop queden menys persones amb el saber i l'habilitat necessària per armar o per cosir una xarxa de forma tradicional.

Destresa marinera. Sobre l'art de fabricar i reparar arts i ormeigs de pesca

Difusió a les xarxes

A partir del dilluns  3 de maig també s'aniran publicant els capítols a les diferents xarxes socials del Museu de la Pesca, fins que quedin tots els capítols a disposició al seu canal de Youtube.

Aquesta és una iniciativa del Museu de la Pesca que ha comptat amb el suport de l'Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial que impulsa la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural de la Generalitat de Catalunya.

1 convention bureau
compromis-qualiat-turistica