EMPORAROM i Museu de la Pesca. 2021

EMPORAROM ha presentat a l'Espai del Peix de Palamós dos nous condiments per a peix, com a resultat de la col·laboració entre la Confraria de Pescadors de Palamós, el Museu de la Pesca i aquests productors de planta aromàtica. D’aquesta sinergia n’han sortit dues barreges de condiments on conflueixen tradició i innovació en la cuina del peix: barreja per a peixos blaus i barreja per a peixos blancs.

EMPORAROM ha definit una línia de condiments per a peix basats en una composició de plantes locals que s’hagin utilitzat comunament i tradicionalment per a cuinar peix, ja sigui per al seu consum fresc, com per conservar o fer escabetxos. També ha tingut en compte que la barreja pugui ser utilitzada en més d'una recepta.

Per aquest projecte, EMPORAROM ha contribuït amb el coneixement de cultivar i transformar planta aromàtica, medicinal i condimentaria. Així mateix, el Museu de la Pesca (Palamós) que amb l’Espai del Peix i el Documare Centre de Documentació de la Pesca i el Mar ha aportat el saber del món de la pesca i del consum del peix del passat i de l’actualitat,  essent una font d’inspiració per identificar els ingredients més apropiats per la realització de la barreja, i també per aportar propostes culinàries per fer ús de la barreja, sigui amb receptes tradicionals o més innovadores. La col·laboració amb la Confraria de Pescadors, finalment, se suma a la promoció del consum de peix local.

EMPORAROM neix el 2018 amb la voluntat de posar en valor les plantes aromàtiques autòctones que tradicionalment s’han utilitzat a l’Empordà tant per les seves propietats medicinals com pel seu ús a la cuina. Amb aquest objectiu, es treballa per elaborar productes propis del territori, amb la màxima qualitat, i a la vegada, per divulgar sobre el coneixement i usos d’aquestes plantes, a través d’activitats i visites a l’espai visitable “Camp de les Aromes”.  Actualment els productes d’EMPORAROM es poden trobar en més de setanta establiments, principalment de les comarques gironines amb perfil de botigues gourmet, ecològiques, especialitzades o de poble.

Podeu conèixer l'empresa, els seus projectes i productes a la seva pàgina web: https://emporarom.com/

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell