Ajut per a l’inventari i la documentació dels béns culturals que integren els museus catalansGràcies a l’ajut per a l’inventari i la documentació dels béns culturals que integren els museus catalans, concedit per la Generalitat de Catalunya  el 2021, el Museu de la Pesca ha dut a terme el projecte d’inventari i documentació dels seus fons audiovisuals i sonors que encara es conservaven en format analògic.

Des del Centre de Documentació s’ha dut a terme la digitalització i catalogació de les col·leccions que es guardaven encara en formats analògics o en suports físics digitals (CD, DVD) obsolets. Aquest procés ha constat de diferents fases, que s’han anat desenvolupant en paral·lel. Per una banda, s’han anat convertint i penjant al  núvol els fitxers per a la seva conservació com a còpia de seguretat digital i possibilitat de difusió a través de les xarxes. Per l’altra, gràcies a l’ajut de la Generalitat, els arxius s’han catalogat per incorporar-los convenientment descrits i indexats al catàleg de Documare, per a la seva consulta i recuperació.

Al llarg del 2021 s’han inventariat més de 500 arxius, entre ells centenars de testimonis de persones enregistrades al llarg de diferents projectes de recerca. Aquest material té un valor incalculable des de la perspectiva de la preservació i difusió de la memòria oral i el patrimoni immaterial de les comunitats pesqueres de la Costa Brava.

Ben aviat, totes les col·leccions digitalitzades estaran a disposició de tots els investigadors interessats en la seva consulta.

1 convention bureau
compromis-qualiat-turistica