17 d'octubre | 18 - 20 h
Espai del Peix. Palamós
Inscripcions: https://forms.gle/2fHnGP6BmRweqvB48

La jornada "Eines per a la planificació i la gestió marítima i costanera" forma part del cicle d’extensió universitària "Pesca i Ciència 2022" de la Càtedra d'Estudis Marítims per a la difusió pel territori de la ciència més avançada i innovadora en el camp de les activitats marítimes i pesqueres.

També serà la 1a jornada de transferència científica dels avanços en generació del coneixement en el marc de la Taula de Cogestió Marítima del Litoral del Baix Empordà.

L'objectiu de la jornada és donar a conèixer als col·lectius interessats en la gestió litoral els recursos cartogràfics dels espais litorals i costaners a Catalunya que s’han anat generant darrerament, una part dels quals han estat projectes desenvolupats en l’àmbit del Litoral del Baix Empordà. Al seu torn, la Taula de Cogestió Marítima, estableix en el seu pla d’acció 2022 – 2023 dur a terme dues sessions anuals de transferència científica. És per això que aquesta jornada s’organitza de manera conjunta.

Projectes

A la sessió del 17 d’octubre es presentaran l’estat dels següents projectes:

Portal de geodades marítimes i costaneres de l’àmbit territorial de la Taula de Cogestió Marítima del litoral del Baix Empordà (TCMLBE).
Cartografia d’hàbitats, espècies, fondària, tipus de fons, usos i activitats marítimes fetes en l'àmbit marítim del litoral dels municipis de Begur, Palafrugell, Mont-ras i Palamós, àrea d'estudi de la TCMLBE. Estudi finançat pel Grup d’Acció Local Pesquer Costa Brava i dirigit per Carolina Martí, directora de l’Institut de Medi Ambient, de la Universitat de Girona.

Afluència i mobilitat d'embarcacions en l'àmbit costaner del litoral del Baix Empordà.
Estudi coordinat per la Direcció General de Política Marítima i Pesca Sostenible i dirigit per Carolina Martí, directora de l’Institut de Medi Ambient, de la Universitat de Girona.

Fondeig: Aplicació web per a la recomanació de zones de fondeig.
Estudi finançat per la Xarxa Marítima de Catalunya i dirigit per Carolina Martí, directora de l’Institut de Medi Ambient, de la Universitat de Girona.

Mapa dels hàbitats marins de Catalunya.
Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, projecte cofinançat amb el Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

Cartografia dels hàbitats d’interès per la pesca
Actualització de la cartografia dels herbassars marins 2022.

Programa de la jornada

18:00 Benvinguda i presentació de la jornada
Joan Lluís Alegret. Director de la CEM i membre de l'àmbit científic de la TCMLBE.

18:15 Presentació de l’estat d’avanç dels projectes sobre les eines de planificació i gestió marítima
Sergi Rasero. Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. Generalitat de Catalunya.
Carolina Martí. Directora de l’Institut de Medi Ambient de la Universitat de Girona. Dinamitzadora de l’àmbit científic de la TCMLBE
Pilar Vendrell. Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. Generalitat de Catalunya.

19:45 Torn de preguntes

20:00 Cloenda
Miquel Martí. Secretari de la TCMLBE

Destinataris

La jornada s’adreça, en general, a totes les persones i entitats interessades. Expressament, es convida a totes les entitats membres de la Taula de Cogestió Marítima del Litoral del Baix Empordà.

Organitza:

Càtedra d’Estudis Marítims