Palamós. Museu de la Pesca
22 d'octubre - 26 de novembre 2021

"Mar Fragil" és una mostra de cinema documental organitzada pel Museu de la Pesca que reflexiona sobre els efectes del pas del temps en el medi marí i el sector pesquer. Les quatre projeccions programades són diferents mirades a la mar amb la intenció de generar debat i conscienciació en els participants.

L'activitat s'emmarca en el programa la 11º Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic que organitza la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural de la Generalitat de Catalunya i en la que participen 13 institucions culturals del país.

22 d'octubre. 18.30 h
DESTRESA MARINERA. SOBRE L’OFICI DE REPARAR ARTS I ORMEIGS DE PESCA
Projecte documental que recupera l’ofici de reparar i armar ormeigs de pesca a la Costa Brava, a través del testimoni d’homes i dones que han dedicat la seva vida al mar i la pesca. Amb la participació dels protagonistes dels audiovisuals.

5 de novembre. 18.30 h
MAREAS OCULTAS
Dir. Mònica Cambra, 2019
Emoció cap a un mar que ara està més contaminat que mai i que ja no és només blau. Ara el poblen milions de colors en forma de plàstics. Veurem aquesta realitat des del punt de vista d’uns pescadors i del dia a dia en la seva jornada laboral.

12 de novembre. 18.30 h
BOREAS: MINES, DROGUES I DALÍ
Dir. Carles Virgili, 2019
El “Boreas” és un vaixell enfonsat a Palamós per crear-hi un biòtop, que compta amb una llarga i fascinant història. Aquest espai de referència pels bussejadors s’ha convertit en un atractiu patrimonial sotaiguat de la Costa Brava.

26 de novembre. 18.30 h
ROSES I EL MAR
Dir. Anton Antich, 1960
Imatges documentals de finals de 1950 del municipi de Roses, quan començaven a conviure el primer turisme i les activitats tradicionals, sobretot les relacionades amb la pesca i el peix.

Museu de la Pesca

Un projecte de la Fundació Promediterrània