Promoció MasterPeix 2019

El pla estrarègic Palamós Peix ha iniciat una campanya de foment i valorització del peix desembarcat al port palamosí amb l’ajuda dels pescadors formats en el projecte Master Peix. L’objectiu és donar a conèixer les espècies de peix fresc i de proximitat menys conegudes pel gran públic a través de l’expertesa i l’opinió dels pescadors que cada dia les capturen i també cuinen a bord de les seves barques.

Palamós ha estat la primera  de les set sessions que es duran a terme en diversos mercats de les comarques gironines, com ara Palafrugell, Salt, Sant Feliu de Guíxols, Olot o Girona. Els pescadors de MasterPeix, al costat de cuiners i restauradors assessoraran els clients sobre les qualitats i característiques del peix fresc i la cuina tradicional marinera. També donaran a tastar plats que demostren el potencial de moltes espècies poc conegudes, econòmiques, abundants i saboroses.

MasterPeix, un projecte premiat

MasterPeix és una iniciativa de la Fundació Promediterrània recolzada pel GALP Costa Brava en què han participat una vintena d’homes i dones relacionades amb la pesca. Al llarg de la formació a l’Espai del Peix van adquirir coneixements i habilitats per a esdevenir veritables assessors del peix o guies-intèrprets en aquest àmbit; coneixements que se sumen a l'experiència dels pescadors, experts en el producte que tracten cada dia i en la manera de capturar-lo.

El juny de 2021 MasterPeix ha estat guardonat en reconeixement com a millor projecte de bones pràctiques de l’Estat Espanyol, atorgat per la Red Española de Grupos de Pesca.

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell