reoberturamuseupesca

Amb l’objectiu que el patrimoni continuï sent el màxim d’accessible a tots els col·lectius per superar els efectes de la pandèmia de la covid-19 en la cultura, l’exposició permanent del Museu de la Pesca reobre les portes a partir del divendres 29 de maig a les 15.00 h.

El museu ha establert un protocol per adaptar-se estrictament a les condicions necessàries per a la reobertura en el marc de la fase 1 de desconfinament, sempre des de la cautela i la prudència, i extremant les mesures de seguretat per tal d'afavorir que el visitant, sentint-se còmode i segur, gaudeixi de l'experiència.

I per animar encara més la visita al Museu de la Pesca, fins a finals de juny ofereix un 2 x 1 en la venda d'entrades a l'exposició permanent.

Mesures de seguretat

Els horaris d’oberta de l’exposició permanent es modifiquen. A partir d’ara, l’equipament obrirà de dimarts a divendres, de 10 h a 13:30 i de 15 a 19 h. Dissabte, diumenges i festius de 10 a 14 h i de 16 a 19 h. Excepcionalment, els dilluns romandrà tancat.

L’aforament a l’exposició permanent i a l’exposició temporal es redueix en un terç per assegurar en tot moment la distància de seguretat interpersonal. La visita podrà ser individual o del nucli familiar o persones convivents. L’ús de mascareta serà obligatori durant tot el recorregut, així com la neteja de mans amb gel hidroalcohòlic, es portin o no guants. A l’audiovisual es mantindran les distàncies i el recorregut serà en un sol sentit, tot evitant les aglomeracions. Es recomana, sempre que sigui possible, evitar l’ascensor i fer ús de les escales. El personal de sala vetllarà perquè els visitants mantinguin les distàncies.

Els elements interactius de l’exposició quedaran inhabilitats temporalment. Es recorda, a més a més, que queda prohibit tocar qualsevol peça o element expositiu.

La botiga, que tindrà un accés independent, serà atesa en tot moment pel personal del museu per evitar que els visitants toquin els objectes. Es recomana l’ús de sistemes de pagaments amb targeta contact-less.

Durant aquesta fase, no hi haurà servei de guarda-roba, bosses, objectes ni cotxets d’infants.

Les visites guiades queden temporalment suspeses.

Les normes i protocols d’ús i higiene de cada espai es faran públiques i estaran a la vista de tots els treballadors/es i visites, especialment en llocs estratègics d’ús comú. El personal del museu també informarà els visitants de les mesures obligatòries, recomanacions i de qualsevol dubte que pugui sorgir.

Altres serveis i equipaments del Museu de la Pesca

Durant aquesta primera fase de la desescalada, el Museu de la Pesca només obrirà al públic visitant la seva exposició permanent. Es preveu que la resta de serveis i equipaments (Espai del Peix, Barques del Peix, Documare) es vagin reobrint a mesura que les autoritats permetin les activitats i les mesures establertes garanteixin la seguretat i la comoditat del visitant.