cloïssa gegant, Tridacna gigas, peça del Museu de la Pesca per a la celebració del 175 aniversari del Liceu

Amb motiu de la celebració del 175è aniversari del Liceu, 121 centres culturals han seleccionat una o diverses obres de les seves col·leccions relacionades amb la història del Liceu per exposar-les durant uns mesos a les seves seus. Són pintures, fotografies, esbossos escenogràfics, diorames, documents, escultures, instruments o objectes personals relacionats amb el Teatre del Liceu i amb el món de l’òpera, la música o el teatre.

El Museu de la Pesca se suma a aquesta celebració exposant a la seva recepció, des del dia 15 de març, un exemplar de Tridacna gigas, o cloïssa gegant. És el mol·lusc més gran del món, podent arribar als 200 kg i els 120 cm de diàmetre. Viu als esculls de coral del sud de l'Oceà Pacífic i l'Oceà Índic. Avui és una espècie en perill d’extinció a conseqüència d'una recol·lecció excessiva amb finalitats alimentàries, decoratives o destinada als aquaris.

Aquesta peça en concret forma part del fons del Cau de la Costa Brava – Museu de la Pesca des de 1978, amb número d'inventari 01552. La seva relació amb el Liceu es troba en l’òpera "Els pescadors de perles", del compositor francès Georges Bizet. La cloïssa gegant, que prové dels mars que envolten Sri Lanka, l’antiga Ceilan, formaria part de l'escenografia d'aquesta obra escrita en tres actes i estrenada al Théâtre Lyrique París el 1863.

La peça estarà exposada a la recepció del Museu de la Pesca fins al 8 de gener de 2023. A través del codi QR de la cartel·la es podrà accedir a la resta de peces que participen en aquesta celebració del 175è aniversari del Liceu.

Podeu seguir tota l'actualitat de la campanya a les xarxes a #MuseusLiceu.

1 convention bureau
compromis-qualiat-turistica