inventari-flota-palamos

Un dels símbols del port de Palamós són les seves barques de pesca, instrument de treball amb el qual els pescadors porten el peix del mar a les nostres taules.

Al llarg de la història, la flota pesquera s'ha anat transformant, s'han produït canvis en els cascs, en els aparells, en els motors, en els equipaments... fent de les barques unitats de treball més eficaces, còmodes i segures.

Aquest Inventari de la Flota Pesquera de Palamós vol ser un homenatge a la gent de mar palamosina i de les platges properes a partir de la difusió de la informació i característiques de totes les barques que han pescat alguna vegada des de Palamós.

Procés de recerca

El procés de recerca es va iniciar amb la selecció i digitalització d’informació rellevant a partir de fonts primàries i secundàries.

• Registre oficial de bucs. Llista 3ª BA5 (Palamós).
  • Censo de la Flota Pesquera. Ministerio de Medio Ambiente, Medio Rural i Marino. Gobierno de España
  • Lista Oficial de Buques (1951)
  • Estadístiques de Pesca. Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural. Generalitat de Catalunya.
  • Arxiu Històric de la Confraria de Pescadors de Palamós
  • Relació d’afiliats a la Confraria de Pescadors de Palamós. Fitxes d’embarcament
  • Afiliats a la Mutualidad de Accidentes del Mar y Trabajo
  • Bibliografia complementària