portada_calonge_2

Alfons Garrido; Montse Pérez; Joan Lluís Alegret, Montserrat Darnaculleta

Les ordinacions de la pesquera de Calonge (segles XV-XVII)constitueixen el corpus legislatiu pesquer més antic que es coneix a Catalunya. Durant diversos segles van servir per regular les activitats pesqueres i ordenar l’accés als territoris de pesca de la vila, alhora que eren manifestació del poder del senyor feudal. La riquesa del seu contingut fa que sigui un document excepcional per conèixer com treballaven i quina tecnologia empraven els pescadors medievals, què pescaven, com venien el peix i sota quin règim jurídic vivien. I per a la vila de Calonge és un testimoni capdal per recuperar l’antiga i estreta relació del municipi amb el mar.

L’edició crítica de les ordenances s’acompanya de textos sobre la pesca i el peix a l’edat mitjana i una introducció històrica a la Calonge medieval.

PVP: 12€

Més informació i compra a la botiga del Museu de la Pesca | 972 600 424 | Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.