Els grans velers començaren a declinar a principis de segle XX i amb ells materials, les pràctiques, mots específics, maniobres... Aquest llibre pretén preservar tots aquests coneixements vinculats a una manera de navegar i força desconeguts, en l’actualitat, per a la majoria de la gent de mar.

L’obra fa un recull terminològic, molt ric, variat i específic referent a les diferents parts d’un vaixell, les veles, l’eixàrcia i les maniobres, recollides sovint en formes verbals de gran especificitat en llengua catalana. A més, la descripció d’aparells i maniobres es reforça amb un gran nombre de fotografies i il·lustracions de gran qualitat, que fan més entenedora aquesta obra.

El món dels velers, part important de la nostra història, va quedar en desús amb la introducció del motor i la industrialització de la mar i en desús quedaren els aparells i els coneixements associats a aquesta manera de navegar i d’entendre la mar.

L’obra, un intent ambiciós i reeixit, ens apropa i sovint recupera, amb gran encert i pedagogia, un part important de la història de la navegació, del nostre patrimoni marítim.

209 pàgines.
Fotos i il·lustracions en color.
PVP 25 €

Més informació i compra a la botiga del Museu de la Pesca | 972 600 424 | Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.