PORTADA LLIBRE HISTORIA PESCApdf iconDescarrega el llibre aquí

L’obra recull onze aportacions que descriuen i analitzen els reptes que afronta la historiografia de les activitats pesqueres des de diferents perspectives i disciplines, com ara la història, l’antropologia, l’arqueologia, la biologia o l’ecologia. Hi han participat investigadors de la Universitat de Girona, Institut de Ciències del Mar (CSIC), Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya, Universitat d’Alacant, Museu Marítim de Barcelona i Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas d’Argentina.

La publicació pretén ser un estímul a la investigació per rellançar els estudis històrics sobre la pesca marítima, especialment entre els joves estudiants i investigadors en formació. Al llarg dels capítols s’indiquen tendències, subratllen buits, destaquen idees-força i s’avisa de les mancances i llacunes en què viu la historiografia de la pesca marítima avui com a disciplina. El resultat subratlla el paper que la història jugarà com a eina imprescindible per contextualitzar la situació actual del sector, tant del medi marítim com de la indústria pesquera, així com els desafiaments que els seus gestors afronten en conjunt.