portada llibre receptes espai peixRecull de 20 receptes de cuina marinera tradicional proposades i elaborades per 21 homes i dones de mar del litoral català. Aquest, però, no és un receptari a l'ús, sinó una apologia del patrimoni culinari i gastronòmic marítim del nostre territori, una mirada antropològica i literària a la quotidianitat de la gent de mar. A través dels textos de Gerard Prohias, les fotografies de Jordi Geli i les il·lustracions de Jordi Corbera, cada plat, cada recepta, subratlla que la cuina i gastronomia de primera divisió pot estar allunyada de la genialitat creativa, i que es pot fer basant-se en la memòria, la tradició i l’herència, on els escenaris no són restaurants amb estrelles Michelin, sinó menjadors casolans, cuines de barca i fogons humils.

“La cuina de la gent de mar” és, en resum, un llibre coral que posa en valor el patrimoni gastronòmic de l’Empordà marítim, a base de picades, romescos, sofregits i brous amb tot el sabor, i que aprofita sàviament les espècies menys conegudes, com la sardina, el congre, l’aranya, el verat, el pop o el gatet, entre altres exquisideses de la mar.

Editor: Fundació Promediterrània
1a edició: Abril 2016