Nom científic: Glycymeris pilosa (Linnaeus, 1767)
Traduccions: ES Almendra peluda FR Amande velue EN Pilose bittersweeet
Sinònims en català:
Descripció: La identificació de les espècies d'aquest gènere és difícil, i porta a bastants confusions, fins i tot entre els especialistes. Conquilla de contorn variable, relativament gruixuda. Escultura externa d'aspecte finament enreixat, amb nombroses petites estries ratllades i concèntriques. Color marronós exteriorment, amb marques de color marró violaci en forma de ziga-zaga. Interior blanquinós, àmpliament pintat de marró violaci o d'ocre.
Distribució: Viu en fons de sorra, fang o grava fins als 150 m de fondària. Es troba a la Mediterrània, i a l'Atlàntic, des de l'estret de Gibraltar fins al Marroc.
Sistemes de pesca: Carn deliciosa. Es pesca amb arts d'arrossegament, dragues, rastells o en capbussada. No està regulada ni té talla mínima legal.
Talles: màxima 8 cm, comuna 6 cm.