Sonso

Nom científic: Gymnamodytes cicerelus (Rafinesque, 1810)

Traduccions: ES Barrinaire FR Cicerelle EN Mediterranean sand eel

Sinònims en català: Sonso

Descripció: Cos molt allargat, gairebé cilíndric. Musell llarg i punxegut, amb la mandíbula acabada en punta. Coloració platejada.

Distribució: Forma moles voluminoses en aigües molt somes de fons sorrenc, des de la mateixa platja fins als 120 m de fondària. S'alimenta de dia i a la nit s'enterra a la sorra. Es reprodueix de novembre a gener i la posta queda fixada als grans de sorra del fons. Es troba a tota la Mediterrània.

Sistemes de pesca: Espècie bastant apreciada. Es pesca amb sonsotera.Període de veda: del 25 de desembre al 15 de març. No té talla mínima legal.

Talles: màxima 18 cm; comuna de 10 a 15 cm.

Back

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell