Canana

Nom científic: Illex coindetii (Vérany, 1839)

Traduccions: ES Pota voladora FR Encornet rouge EN Broadtail squid

Sinònims en català:

Descripció: Mantell llarg i estret. Longitud de les aletes: 35% de la del mantell i amplada un 55-60%.

Distribució: Viu entre la superfície i els 1.100 m de fondària. De dia sobre el fons i de nit, entre dues aigües. Es reprodueix tot l'any, amb un pic de reproducció a la primavera i un altre a la tardor. Viu de 12 a 18 mesos. S'alimenta de crustacis, peixos i d'altres pops i sèpies. Es troba a la Mediterrània, i a l'Atlàntic oriental, del mar del Nord al golf de Guinea.

Sistemes de pesca: Gran interès comercial. Es pesca amb arts d'arrossegament i soltes. No està regulada ni té talla mínima legal.

Talles: màxima 27 cm (femelles) i 20 cm (mascles), comuna de 15 a 22 cm.

Back

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell