Llagostí

Nom científic: Melicertus kerathurus (Forsskål, 1775)

Traduccions: ES Langostino FR Caramote EN Caramote prawn

Sinònims en català: Llangostí

Descripció: Closca llisa. El color varia: els mascles clars amb barres verticals roses a l'abdomen; les femelles groc verdós o groc grisenc amb barres verd coure o malva fosc. Ventall caudal blau a la punta i vermell per les vores.

Distribució: Viu en aigües marines costeres i poc fondes, sobretot a les desembocadures dels rius, per sobre dels fons sorrencs o fangosos de 5 a 90 m. Activitat nocturna. Es reprodueix a principis d'estiu. S'alimenta de cucs i petits animalets. Es troba a la Mediterrània i a l'Atlàntic, de les illes Britàniques a Angola.

Sistemes de pesca: Molt valorat. Es pesca amb arts de platja, ròssec, nanses, tresmall, i a més es cultiva. Talla mínima legal de captura: 10 cm.

Talles: màxima longitud 18 cm (mascles) i 22,5 cm (femelles), comuna de 8 a 14 cm (mascles) i 17 cm (femelles).

Back

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell