Dèntol

Nom científic: Dentex (Dentex) dentex (Linnaeus, 1758)

Traduccions: ES Dentón FR Denté commun EN Common dentex

Sinònims en català: Dentó

Descripció: Cos oval, elevat i aplanat lateralment. Perfil del cap quasi rectilini. Boca baixa i llavis grossos. Aletes pectorals en forma de falç. Aleta caudal bifurcada. Adults rosats, rogencs o gris blavós.

Distribució: Viu sobre fons rocosos fins als 150 m. Adults solitaris, joves en grups. S'alimenta de peixos, mol'luscs, pops, sèpies i calamars. Es reprodueix d'abril a juny. S'estén a la Mediterrània i part de la mar Negra. A l'Atlàntic oriental, de Gran Bretanya al Senegal, incloses les illes Madeira i Canàries.

Sistemes de pesca: Carn bastant apreciada. Es pesca amb nanses, tresmalls, palangres de fons, volantí i arts d'arrossegament. No està regulada ni té talla mínima legal.

Talles: màxima 100 cm; comuna de 20 a 50 cm

Back

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell