Orada

Nom científic: Sparus aurata (Linnaeus, 1758)

Traduccions: ES Dorada FR Dorade royale EN Gilthead seabream

Sinònims en català: Daurada Doradeta Moixarra Aurada

Descripció: Cos ovalat, alt i aplanat lateralment. Ulls petits i llavis gruixuts. Aletes pectorals en forma de falç. Aleta caudal bifurcada. Color gris argentat, amb una gran taca negra darrere el cap i una banda daurada entre els ulls, emmarcada de negre.

Distribució: Viu en fons de roca i sorra -els joves entre els prats de Posidonia- dels 2 als 250 m. S'alimenta de peixos, crustacis i mol'luscs. Es reprodueix a l'hivern. Es troba a la Mediterrània, rarament a la mar Negra. A l'Atlàntic oriental, de les illes Britàniques al Senegal, incloses les illes Canàries i Cap Verd.

Sistemes de pesca: Carn molt apreciada. Es pesca amb ròssec, tresmalls, palangres, canya, volantí i fusell. Talla mínima legal de captura: 20 cm.

Talles: màxima 70 cm; comuna de 20 a 50 cm

Back

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell