Rossellona

Nom científic: Chamelea gallina (Linnaeus, 1758)

Traduccions: ES Chirla FR Petite praire EN Striped venus

Sinònims en català: Xirla Copinya Escopinya Maltesa Almeja

Descripció: Conquilla de forma ovalada a triangular amb petites costelles concèntriques, nombroses i serrades. Color blanquinós a marró o gris, amb ratlles, ziga-zagues o taques irregulars blanques o violàcies. Interior blanc groquenc, sovint pintat de violaci.

Distribució: Excavador superficial de sorres pures a poca fondària. Es troba a la Mediterrània i mar Negra. A l'Atlàntic, de Noruega al Marroc, i al mar Caspi.

Sistemes de pesca: Té valor comercial. Es pesca amb dragues, gàbies, rastells i arrossegament. No està regulada ni té talla mínima legal.

Talles: màxima 5 cm, comuna de 2,5 a 3,5 cm

Back

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell