Emperador

Nom científic: Xiphias gladius (Linnaeus, 1758)

Traduccions: ES Pez espada FR Espadon EN Swordfish

Sinònims en català: Espasa Peix espasa

Descripció: Cos robust, allargat i cilíndric. Musell acabant en un rostre amb espasa, llarga i aplanada. Aleta caudal en forma de mitja lluna. Cos sense escates, als adults. Color negre marronós al dors i costats, que s'aclareix progressivament fins al ventre.

Distribució: Neda a mar oberta de 0 a 800 m de fondària. Generalment solitari, de vegades en petits grups. Efectua migracions. S'alimenta de peixos que formen moles, i també de crustacis i calamars. Es troba a tot el món en aigües tropicals i temperades.

Sistemes de pesca: Carn molt apreciada. Es pesca amb palangres de superfície, soltes, curricà, arts d'arrossegament, encerclament, arts de platja, tresmalls, línies de mà, canya i arpons. També s'usa l'oli del seu fetge. Talla mínima legal de captura: 120 cm des de la punta del maxil'lar inferior a l'extrem posterior del radi més petit de l'aleta caudal.

Talles: màxima 6 m, comuna de 80 a 220 cm

Back