Sorell

Nom científic: Trachurus mediterraneus (Steindachner, 1868)

Traduccions: ES Jurel mediterráneo FR Chinchard à queue jaune EN Mediterranean horse mackerel

Sinònims en català: Sorell blancal

Descripció: Cos fusiforme, allargat i lleugerament aplanat lateralment. Ulls grossos amb pupil'la adiposa ben desenvolupada. Boca grossa i obliqua. Aleta caudal bifurcada. Coloració del dors entre el verd blavós i el grisenc, amb els flancs argentats i el ventre blanquinós. Una petita taca negra darrere el cap. Aletes groguenques.

Distribució: Viu entre dues aigües, formant grans bancs prop de la superfície i la línia de costa, fins als 250 m de profunditat. Els ejemplars joves solen estar associats amb meduses, així com als objectes flotants. S'alimenta de petits peixos i d'altres animalons. Fa la posta durant l'estiu i la tardor. Es troba a la Mediterrània i a la mar Negra. A l'Atlàntic oriental, des del golf de Biscaia fins al Marroc.

Sistemes de pesca: Es pesca amb arts de platja, tresmalls, encerclament, volantí, palangres i d'arrossegament. Talla mínima legal de captura: 12 cm.

Talles: màxima 60 cm; comuna de 10 a 50 cm.

Back

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell