Alatxa

Nom científic: Sardinella aurita (Valenciennes, 1847)

Traduccions: ES Alacha FR Allache EN Round sardinella

Sinònims en català: Alatxa pixota

Descripció: Cos allargat i lleugerament aplanat lateralment. Escates primes i platejades repartides per tot el cos. Ulls grossos. Boca petita, que pot obrir-se cap endavant. L'aleta dorsal és a la meitat del cos. Aleta caudal bifurcada. Coloració del dors blau o verd blavós, costats platejats amb una línia mitjana horitzontal daurada.

Distribució: Neda entre dues aigües, formant grans bancs migradors prop de la costa, fins als 350 m de fondària. S'alimenta d'animals que floten prop de la superfície (zooplàncton). Es reprodueix tot l'any, però sobretot de juny a setembre, quan l'aigua supera els 22º C. Es troba a la Mediterrània, a l'Atlàntic i al Pacífic, des del Japó a les Filipines.

Sistemes de pesca: Baix valor comercial. Es pesca amb arts d'encerclament. No està regulada ni té talla mínima.

Talles: màxima 35 cm; comuna de 15 a 25 cm.