Sardina

Nom científic: Sardina pilchardus (Risso, 1826)

Traduccions: ES Sardina FR Sardine commune EN European pilchard

Sinònims en català: Patoia

Descripció: Cos allargat i lleugerament aplanat lateralment. Cap cònic. Escates primes i platejades repartides per tot el cos, a excepció del cap. Ulls grossos. Boca petita. Una aleta dorsal situada cap a la meitat del cos. Aleta caudal bifurcada. Coloració del dors verd blavós amb els costats daurats que passen a blancs argentats al ventre.

Distribució: Neda entre dues aigües, formant grans bancs, a prop de la costa i fins als 180 m de profunditat. A la nit s'apropa a la superfície. S'alimenta d'organismes que floten a l'aigua (plàncton). Es reprodueix de setembre a juny (Mediterrània) i de juny a agost (mar Negra). Es troba a la Mediterrània, a la mar Negra i a l'Atlàntic oriental des de Gibraltar a Mauritània. De Gibraltar a Noruega hi viu una subespècie semblant.

Sistemes de pesca: Espècie molt popular. Es pesca amb l'art d'encerclament. Talla mínima legal de captura: 11 cm.

Talles: màxima 25 cm; comuna de 15 a 20 cm.

Back

Museu de la Pesca