Maire

Nom científic: Micromesistius poutassou (Risso, 1826)

Traduccions: ES Bacaladilla FR Merlan bleu EN Blue whiting

Sinònims en català: Lluça Bacallaret Mare del lluç Pixota Tabanc

Descripció: Cos allargat, fusiforme i lleugerament aplanat lateralment. Ulls grans i rodons. Tres aletes dorsals (a la part superior del cos) i dues aletes anals (a la part inferior del cos). Coloració gris marronós o blavós, més clara a la regió ventral. Cavitat bucal blava o lilosa.

Distribució: Viu entre dues aigües (a la nit) o a prop del fons fangós (durant el dia), entre els 80 i els 800 m de profunditat. Forma bancs particularment densos a l'estiu. S'alimenta de petits crustacis i rarament de peixos. Es reprodueix a partir del mes de febrer. Es troba a la Mediterrània occidental i, a l'Atlàntic oriental, des d'Islàndia fins al Marroc.

Sistemes de pesca: Carn relativament apreciada. Es pesca amb arts d'arrossegament i amb palangres de fons. Talla mínima legal de captura: 15 cm.

Talles: màxima 50 cm; comuna de 15 a 30 cm.

Back

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell