Capellà

Nom científic: Trisopterus minutus capelanus (Lacepède, 1800)

Traduccions: ES Capellán FR Capelan EN Poor cod

Sinònims en català: Mòllera

Descripció: Cos allargat, ovalat i una mica aplanat lateralment. Ulls grans i rodons. Un barbilló sota la mandíbula. Tres aletes dorsals (a l'esquena) i dues aletes anals (darrere l'abdomen). Coloració marró clar, més o menys rosat o groguenc.

Distribució: Viu sobre fons tous (sorrencs o fangosos) entre 20 i 240 m. Forma moles denses. S'alimenta de petits crustacis i peixos. Es reprodueix entre febrer i maig. Es troba a la Mediterrània occidental i, a l'Atlàntic oriental, hi ha una subespècie semblant.

Sistemes de pesca: Carn blanca i apreciada. Es pesca amb arts d'arrossegament. Talla mínima legal de captura: 11 cm.

Talles: màxima 26 cm; comuna de 10 a 20 cm.

Back

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell