Cargol de punxa

Nom científic: Bolinus brandaris (Linnaeus, 1758)

Traduccions: ES Cañaílla FR Murex-droite épine EN Purple dye murex.

Sinònims en català: Cargol de punxes Caragol punxós Cargol punxenc Cargol punxent Cargol punxós Corn amb pues Corn de tap Cornet amb puntes Cornet de pues Cornet de punxa

Descripció: Conquilla amb espines, prolongada per un canal llarg i estret. Color beix groguenc, blanc, marró fosc o rosat.

Distribució: Molt comuna, viu sobre fons sorrencs i fangosos, prop d'alguers de Posidonia, entre 1 i 200 m de fondària. S'alimenta d'altres mol'luscs més petits i d'animals morts. Es reprodueix el maig i el juny. Es troba a la Mediterrània, i a l'Atlàntic, a les costes de Portugal i Marroc.

Sistemes de pesca: Carn molt gustosa. És el cargol més abundant a les nostres costes. Antigament, tenia gran importància econòmica en la producció del tint porpra. Es pesca amb dragues, gàbies, arrossegament, tresmalls i nanses. Talla mínima legal de captura: 25 mm.

Talles: màxima longitud 9,2 cm, diàmetre 6,6 cm (incloent espines).

Back

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell