Pop blanc

Nom científic: Eledone cirrhosa (Lamarck, 1798)

Traduccions: ES Pulpo blanco FR Poulpe blanc EN Horned octopus

Sinònims en català: Popet Polp blanc

Descripció: Mantell arrodonit i ample, amb nombroses verrucositats. Cos més estret que el mantell. Braços relativament curts. Femelles molt més grans que els mascles. Color variable segons on visquin, de to groguenc, ataronjat, vermellós o vermell marronós amb taques de color òxid.

Distribució: Viu en grup en fons sorrencs i fangosos entre 10 i 770 m de profunditat. Es reprodueix de març a agost. Ous dipositats en cordons i fixats al substrat. Viu entre 15 i 20 mesos. S'alimenta de crustacis, mol'luscs i peixos. Es troba a la Mediterrània occidental i part de l'oriental, i a l'Atlàntic, d'Islàndia al Marroc.

Sistemes de pesca: Gran valor comercial. Es pesca amb arts d'arrossegament. No està regulada ni té talla mínima legal.

Talles: màxima longitud del mantell 16 cm en femelles i mascles fins als 11 cm.

Back

compromis qualiat turistica     producte emporda     Costa Brava Convention Bureau    convention bureau     TripAdvisor    logo canal super3    super3 vermell