Anguileta de mar

Nom científic: Cepola macrophthalma (Linnaeus, 1758)

Traduccions: ES Cepola FR Cépole commune EN Red bandfish

Sinònims en català: Cinta Flàmula Floc Fuet Lligacama Pixota vermella Veta

Descripció: Cos molt llarg, fortament aplanat lateralment, acintat i acabat en punta. Musell curt. Ulls grans. Boca obliqua que pot obrir-se cap endavant. Color vermell taronjós, en la meitat dorsal, i groc o rosat en la regió ventral. Aletes grogues ataronjades. L'aleta dorsal (a l'esquena) amb una taca vermellosa.

Distribució: Viu solitària o en petits grups sobre praderies, fons de sorra, fang i graves, entre els 15 i els 200 m de profunditat. S'alimenta de petits crustacis. Es reprodueix a la primavera i tardor. Present a la Mediterrània, a excepció de la mar Negra. A l'Atlàntic oriental s'estén des de les illes Britàniques fins al Senegal.

Sistemes de pesca: Poc interès comercial. Es pesca amb arts d'arrossegament. No està regulada ni té talla mínima legal.

Talles: màxima 70 cm; comuna de 15 a 35 cm.